Dagje ui(t) - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu Dagje ui(t) - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu

Dagje ui(t)

Door: Amber

24 Augustus 2017 | Frankrijk, Carantec

Vanmorgen werden we wakker doordat een jongetje buiten "aaaanvalllen!!" riep. Dat deed mij denken aan Stan die vroeger met Playmobile een heel leger uitstalde midden in de stacaravan in Frankrijk. Het hele leger werd dan klaargemaakt voor de aanval. Rijen dik met alle "ridders" die hij mee had genomen. Gelukkig kon je je kont ook zonder het leger midden in de caravan al lekker keren... Als alles goed stond en wij niet een van de poppetjes hadden omgegooid was het klaar voor de aanval. "Aanvallen!!" Riep hij dan. Ik vind het nog steeds knap dat we met zijn 4-en in zo'n gezellige, kleine sleurhut hebben doorgebracht voor 4 jaar, maar ik vond het echt leuk!

Vandaag hebben we lekker, met de waterschoenen aan, over het zeeopervlak gelopen. Als het hier eb is, is de zee echt mega ver weg. We hebben een beetje rondgestruind, schelpen gezocht en foto's gemaakt. Toch een gek gezicht, al die boten op het droge. Na een uurtje struunen zijn we weer terug naar ons huisje gelopen.

Jim had vanmorgen opgezocht of er een leuk dorpje in de buurt was. (Bij het informatiehuisje kan je gratis op de computer iets opzoeken op het internet.) We gingen op pad naar een dorpje in de buurt genaamd Roscoff, wat bekend staat om hun uien. Uien? Ja, uien! Ik snap er ook niks van - ze verkopen overal uien! Ook hangen ze uien met bosjes aan de huizen en ze hebben een heus uienfestival. Wij kochten, ja, u raadt het al.... chocolade frieten. Wat een maf dorp, maar wel heel schattig.

Zojuist gegeten van de bbq en straks maar weer een spelletje. Ui revoir!!

• 24 Augustus 2017 - 20:38

Ellen:

uiTSTEKEND verslag.

• 24 Augustus 2017 - 21:27

Oma :

Ja ,nu heb ik jullie berichtjes kunnen lezen gelukkig ,want ik wilde jullie ,net als je Vader Stan ,ook volgen daar ben ik blij van ,genieten jullie nog maar lekker hoor ,zo te horen gaat het prima ,hartelijke groeten en veel liefs van Oma .u

• 24 Augustus 2017 - 22:17

Monique:

Helemaal leuk echt een kind van je moeder !

• 25 Augustus 2017 - 05:40

Koos:

En ook van je vader.
    Toch leuk te lezen dat de sta-caravan vakanties in Frankrijk een goede indruk hebben achtergelaten. Wel een glaasje wijn hoor bij de spelletjes

• 25 Augustus 2017 - 12:07

Opa En Opa:

Beste Amber en Jim,
    Een wat late reactie,maar het is wel duidelijk dat het toch steeds weer lukt om invulling te geven aan een goede dagrecreatie
    Veel plezier verder
    Groetjes van Opa en Oma

• 27 Augustus 2017 - 09:08

Oma :

Als ik het zo zie, is het niet elke dag feest ,maar ja, dat weet je ook nooit he, waar je ook bent maar ik denk dat jullie toch wel genieten en weermooie en leuke dingen kunnen zien en beleven ,geniet er nog maar lekker van hoor. Veel liefs van Oma