Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van AmberJim - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van AmberJim - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: Jim

19 Augustus 2016 | Kroatië, Dubrovnik

We konden het niet meer uitstellen: vandaag brachten we een bezoek aan Lokrum, het eiland op twee kilometer afstand van de stad Dubrovnik. Na een minuut of tien op de boot kwamen we aan op het eiland, waar pauwen in het wild rondlopen en mensen ongekleed kunnen zwemmen... Mochten ze dat willen. Wij wilden dit niet.

Zoals gewoonlijk bij ons leidde onze keuze tot een wandeltocht die net wat langer duurde dan gepland. Tussen bossen en heuvels zochten we wanhopig naar de Dode Zee, wat helaas niet zo makkelijk was als het klinkt. De borden stuurden ons naar plekken waar we voldoende konijnen tegenkwamen, maar geen strand in zicht kregen. Hiernaast bestond het pad uit losse stenen en takken; niet bepaald geschikt wandelaarspad-materiaal voor onervaren wandelaars. Maar goed: dat strand hebben we uiteindelijk gevonden. Tegen die tijd waren we moe en hongerig. Met geen restaurant in zicht.

Na een uurtje zwemmen en rusten aan het strand, zetten we onze tocht voort. Onze volgende bestemming waren de tuinen van Maximilius. Voor Game Of Thrones kenners: "Qarth, the greatest city that ever was or will be". Hier stuitten we tot onze verbazing op een tweede replica van de troon uit de serie. Dit keer waren er geen kosten of regels aan verbonden. We konden er heerlijk op loungen. Ik heb inmiddels drie keer op dat ding gezeten en het blijft lekker voelen. Maar we moesten verder... we hadden namelijk nog steeds geen hap gegeten.

Bij de boot, waar we begonnen, troffen we uiteindelijk het restaurant van Lokrum aan. Het was goddelijk: perzikdrankjes met slagroom, ijskoffie en een Dalmatisch tapasplankje, met konijntjes vrolijk huppelend om ons heen. Een hemelse ervaring. Met onze batterijtjes heropgeladen konden we terug naar de stad. Zoals je begrijpt namen we vanaf daar de bus.

Groetjes,
Jim en Amber!

• 20 Augustus 2016 - 07:30

Monique:

Vandaag weer literair luieren lijkt me !

• 20 Augustus 2016 - 16:52

Oma En Opa:

Beste Amber en Jim
    Het was wel een vermoeiend dagje met al die bospaden met hindernissen,maar ja het geeft wel voldoening als dan het strand in zicht komt, onze bewondering voor het doorzettingsvermogen
    Het luieren vandaag zal jullie wel goed gedaan hebben
    Je vader en moeder waren vandaag bij ons op "corvee" om de tuin wat bij te werken en die ziet er nu weer toonbaarder uit
    Nu moeten we het zelf weer een beetje bijhouden
    Een goed vervolg van de vakantie
    Groetjes Oma en Opa