Holiday in Spain - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van AmberJim - WaarBenJij.nu Holiday in Spain - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van AmberJim - WaarBenJij.nu

Holiday in Spain

Door: Jim

24 April 2017 | Spanje, Barcelona

Na vier dagen gastouderen en een lange week online klachten opvangen voor Schiphol waren Amber en ik allebei wel toe aan een weekje vakantie. Wat die wachtrijen betreft: dikke flauwekul. Security-controle duurde niet meer dan 5 minuten - 10 als je een man bent, want "ladies first". Er blijven altijd verbeterpunten.

De vliegreis verliep prima en ook de busreis was oké. Pas als je de bus uitstapt wordt reizen echt een uitdaging... Vooral als de ene helft van het koppel rustig de kaarten wil lezen en de andere helft "nu wel eindelijk eens een keer" wat wil eten. Ik zal ook nooit begrijpen waarom metrostations gemiddeld vier uitgangen moeten hebben. Met kaartlezen helpt het in ieder geval niet. Toch vonden we die studio uiteindelijk, en wat is 'ie toch mooi.

Stenen muren en plafond, een televisie, douche, keuken, vaatwasser (?!) en twee keer zoveel bedden als we nodig hebben: Onze "Happy People" studio in Barcelona. Hoewel het de eerste avond wat rumoerig was (iets met een voetbalwedstrijd die Barcelona in de laatste minuut won), denken we dat we het hier best goed hebben.

Onze eerste officiële stedentrip-dag van 2017 begon met wat broodjes van de plaatselijke bakker en een herhaling van Boer Zoekt Vrouw. Toen duidelijk was dat het zelfs met Olke goed was gekomen konden we eindelijk volledig van onze vakantie genieten. IJsjes-overhemd aan en gaan met die banaan.

Vanaf de pier besloten we een wandeling te maken over La Rambla; de langste winkelstraat van de stad (mag ik hopen). Hier bezochten we "La Boqueria", wat Spaans is voor "fucking drukke markthal". We maakten een rondje en stapten onder het genot van wat fruitdrankjes net zo vrolijk weer naar buiten. De plakjes worst die Amber had willen kopen vond ze terug onder haar schoen.

We liepen verder naar Plaça de Catalunya, waar meer duiven waren dan activiteiten, en besloten een eindje later te lunchen bij "Pudding"; een schattig koffietentje (letterlijk met tentdoek als plafond) geïnspireerd door Alice in Wonderland, compleet met paddestoelen, portretten van net geklede dalmatiërs en een schuifdeur naar het toilet. Een betere chocolade-marshmallowkoffie vind je nergens.

Na de cheesecake volgde een wandeling naar de Arc de Triomf. Na de triomfbogen in Rome en Parijs hebben we ons kwartetje dus al bijna vol. Maar grapjes terzijde: het was er erg mooi. En nog een leuk feitje: halsbandparkieten dragen hier letterlijk een halsband.

Het diner bestond uit empenadas, nachos en sangria, aangezien we toch in Spanje zijn. We hebben heerlijk gegeten en wisten uiteindelijk zelfs onze studio al zwaaiend weer terug te vinden. Amber's stappenteller concludeert dat we 11,3 kilometer hebben gestapt vandaag. Morgen misschien toch wat rustiger aan.

• 24 April 2017 - 22:34

Ellen & Rikus:

Wat leuk dat jullie weer een vakantieverslag bijhouden. Heel veel plezier en een mooie vakantie gewenst.
    Groetjes,
    Rikus en Ellen

• 24 April 2017 - 22:44

Monique:

Het is weer helemaal leuk !

• 24 April 2017 - 23:57

Connie:

Klinkt allemaal erg gezellig en leuk! Geniet er van!

• 25 April 2017 - 13:26

Oma En Opa:

Beste Amber en Jim,
    Een leuke verrassing,opnieuw een verslag
    Veel plezier
    Oma en Opa

• 25 April 2017 - 21:07

Tante Truus:

Ik hoorde van Oma Droste dat jullie met vakantie zijn , en dat er een reisverslag is te volgen.
    Jullie zien dat ik het heb gevonden .Mooie verhalen fijn dat jullie zo genieten.
    Lieve groet T.T.T.