Tolle tijden! - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu Tolle tijden! - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu

Tolle tijden!

Door: Jim

21 Augustus 2017 | Frankrijk, Carantec

Dit keer doen we het rustig aan op onze vakantie. Niks dagenlang rondstrunen in een antieke stad, maar gewoon, ontspannen en leuk, zwemmen en zonnen op de camping. Of, zoals Amber me vandaag heeft geleerd, een 'glamping', omdat we een vaatwasser hebben.

Onze wekker ging om 3:30 vanochtend, en om 4:15 zaten we klaar in de auto voor een reis die uiteindelijk meer dan 11 uur zou duren.

Na drie uur rijden besloten we de eerste pitstop en wissel te doen. We liepen een eind naar een restaurant voor een toilet, maar konden al snel concluderen dat deze buiten gebruik was toen we een Belg in overhemd in de bosjes zagen plassen. Bij het benzinestation was er gelukkig wel een toilet: 70 cent voor een plas. Ons wisselgeld viel op de grond, een groep Belgen dachten dat ik wel Vlaams zou verstaan... De toon was gezet.

De eerste keer tol betalen ging ook bijna gesmeerd. Erg spannend allemaal, ook omdat de automaat onze briefjes van €50,- niet accepteerde. Maar dat zal vast niet uitmaken... We hadden ook munten.

Het volgende probleem was, natuurlijk, het benzinepeil. Ik heb wel vaker aan de kant gestaan, dus als ik twee streepjes op de teller zie, slaat de paniek al lichtelijk toe. We hadden al ruim 600 kilometer achter de rug, dus nog verder van huis wilden we niet zijn. Bij het eerste benzinestation volgden we (ik) de route voor vrachtwagens. Geen rare vergissing, gezien de hoeveelheid koffers die we mee hebben.

Voor de tweede poging moesten we omrijden, langs de zoveelste tolpoort. Hier bleek ons muntgeld op te zijn... nadat we ons kaartje hadden ingevoerd. En vijftigjes neemt 'ie dus niet aan! Drie keer reden we achteruit, en iedere keer spraken we dezelfde vrouw die twee woorden Engels sprak: "PAY CASH!". Hier hadden we wel even lol om.

Eenmaal bij het pompstation toch maar onze briefjes gewisseld.

Op een gegeven moment hadden we de tolpoorten wel gezien. Amber had ze leuker gevonden als ze niet iedere keer uit haar raam had moeten hangen om erbij te kunnen. Het was het allemaal waard, want onze glamping is heerlijk. Nu alle koffers zijn uitgeladen, is het voor ons weer tijd om op bed neer te ploffen.

• 21 Augustus 2017 - 21:53

Opa En Oma:

Beste Amber en Jim,
    Bedankt voor de eerste reisindrukken, dat is toch steeds weer aanpassen aan de omstandigheden die zich in een vreemd land kunnen voordoen
    Gelukkig dat het onderkomen goed overkomt
    Veel plezier en een zonnige vakantie om bij te komen van de beslommeringen van elke dag
    Groetjes van Opa en Opa en Monique onze 3 daagse verzorgster

• 22 Augustus 2017 - 07:47

Ellen:

Mooi verhaal. Succes met glampen. Konden de vaatwastabletten nog wel mee?

Fijne vakantie,
    Ellen