Boisson, zee, verbrand - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu Boisson, zee, verbrand - Reisverslag uit Carantec, Frankrijk van AmberJim - WaarBenJij.nu

Boisson, zee, verbrand

Door: Jim

26 Augustus 2017 | Frankrijk, Carantec

Vreselijk slecht geslapen vannacht. We wisten het nog niet, maar op camping Les Mouettes ("moe" zit in de naam) blijkt sinds gisteren een regel te gelden dat er op ieder moment van de dag een dreumes moet krijsen. Verder lijkt er in de slaapkamer geen middenweg te bestaan tussen bloedje benauwd en bibberen van de kou.

Genoeg geklaagd - we zijn hier immers niet om moeilijk te doen over de grasmaaier die tijdens ons ontspannen ontbijt een circuitje rond ons huisje moet rijden. We zijn hier om te ontspannen! Gisteren hield dat in dat we de hele dag, in de zon, met onze roodgebrande neusjes in de boeken zaten. Amber las uit "Wat Jij Niet Ziet" van Sarah Pinborough - een boek zo spannend dat het einde alleen al een eigen hashtag heeft (#WTFThatEnding). Haar recensie kwam neer op "zweverig, maar inderdaad verrassend". Ja, ze las het binnen twee dagen uit!

Vandaag wisten we in eerste instantie niet goed wat we moesten doen. Het blijft, ook hier, gewoon een zaterdag. Uiteindelijk besloten we met de auto op stap te gaan naar het centrum van Carantec. Al snel doopten we het om tot "het Abcoude van Bretagne": er staat een kerk, maar daar blijft het ook bij. We vervolgden onze reis, met toeristische route langs het strand, naar het plaatsje Morlaix. Hier betaalden we voor een uur en gingen we op stap - de verwachtingen waren duidelijk erg hoog.

Morlaix bleek ons toch te kunnen verrassen: er waren leuke winkeltjes, schattige gebouwtjes en een indrukwekkend viaduct boven een iets minder leuke, schattige of indrukwekkende markt. We stapten een patisserietje in, en leerden zelfs wat nieuwe woorden...

"Boisson?"
"Uh, no, do you have coffee or something?"

We genoten allebei van een heerlijk stukje taart en een prima espresso. Toen bleek dat we nog 14 minuten hadden om terug naar de auto te lopen. We tipten goed, zeiden netjes "merci" en gingen ervandoor.

Bij de grote supermarkt op de route haalden we nog snel wat eten voor vanavond, en andere bizarre producten, zoals kaaschips, hamchips, hamkaaschips, geitenkaaschips en chocoladeperenthee. Van dat laatste gaan we nu proberen te genieten. Op een goede nachtrust!

• 26 Augustus 2017 - 23:03

Monique:

Maandagochtend komen ze vast voor de vuilnisbakken !

• 27 Augustus 2017 - 10:58

Opa En Oma:

Beste Amber en Jim
    Het is iedere dag weer een hele keuze om de juiste proviand en versnaperingen binnen te halen, leuk verhaal overigens
    Veel plezier verder en denk om het zonnetje
    Groetjes van Opa en Opa